18/11/13

VIATGE IMAGINARI AMB INFANTS DE 4t

Alguns de vosaltres podeu preguntar-vos què és una visualització. Explicar el que és em resulta més fàcil si inicialment explico que és un recurs que utilitzen alguns psicòlegs amb els seus pacients i que consisteix en representar o visualitzar amb la imaginació una situació concreta que a la vida real els és difícil de fer.

La visualització utilitza la ment calmada i tranquil·la per contactar amb l’inconscient i els sentiments més profunds de cada persona a través de la imaginació. Les imatges i els missatges visuals creats que enviem a la ment a través de les visualitzacions passen a formar part conscient d'un desig, d'una necessitat i contribueixen a fer realitat els comportaments o actituds que tant costen de superar a la realitat. Passen a formar part del nostre pensament i de la realitat que programem a la nostra vida. Joe Dispenza, que va experimentar en si mateix les possibilitats de la ment per influir sobre el físic, diu Creamos la realidad con nuestros pensamientos.
Les visualitzacions ens permeten connectar, des de la consciència i a través de la imaginació, amb els nostres sentiments més profunds. Potencien aspectes tan importants per a la persona com són l'autocontrol, l’automotivació, la satisfacció personal i l’autoestima, així com el benestar personal i la serenitat. Fent-ho, afavorim les capacitats per aprendre a través de l’atenció plena, la concentració i la memorització.

La tècnica de la visualització és útil per a tota la vida i a l’escola en fem alguns viatges imaginaris per crear ambients que a la vida real és difícil d’aconseguir: fer-los volar, pujar escales per arribar a tocar els núvols, fer-los adonar dels seus punts forts i millorar les debilitats, crear situacions perquè aprenguin a valorar-se i estimar-se (autoconcepte i autoestima)...

El viatge comença amb una relaxació física, respiracions conscients i una bona postura corporal que faciliti estar còmodes i facilitar l’activitat.

Una vegada acabat el viatge imaginari se’ls ajuda a tornar a la situació real de la classe i de mica en mica van bellugant mans i peus i obren els ulls per compartir amb els companys l’experiència fantàstica de volar o sentir l’aigua freda al cos.



L’alumnat de quart han fet un viatge imaginari pel riu Ripoll i les basses veïnes del poble. Han tingut l’oportunitat de sortir volant per la finestra de la classe, banyar-se en el riu sentint l’aigua freda als peus i banyar-se a la bassa de Cal Llogari. Una experiència carregada de sentits que l’incoscient de cada infant ha recollit pensat que era una situació real.

Us convido a crear un viatge imaginari amb els vostre fill o filla. Abans d’anar a dormir feu un viatge que els ajudi a créixer. Una manera de compartir situacions ben especials.

1 comentari:

Anònim ha dit...

Aquest dibuix és magnífic!!

àngela