5/11/11

EQUILIBRI EMOCIONAL

Mireu aquest mapa i veureu que n'és de fàcil entendre el significat.



Sempre diem, i està demostrat, que no és bo reprimir les emocions; recordeu? Les emocions són un permís i no una prohibició, però cal anar en compte perquè ens podem confondre.


Entre la repressió emocional; no manifestar una emoció agradable o desagradable, i la impulsivitat de dir o fer quelcom sense pensar-hi ni planificar-ho de forma anticipada, hi ha un bon tros i un tros ben important que cal incorporar a les nostres vides. Parlo de l'autocontrol per aconseguir l'equilibri emocional personal portador de resultats amb èxits.


Tenim tot el dret a sentir-nos enfadats en qualsevol moment però no podem, o no hauríem de, manifestar l'emoció de l'enuig de qualsevol manera i de forma impulsiva perquè normalment l'estat alterat d'una emoció desagradable com ara la ràbia, enuig, rancúnia o tensió, no faciliten el pensar i analitzar de forma tranquil·la totes les possibles sortides que poden haver per solucionar un problema. Legitimar les emocions no vol dir actuar de qualsevol manera.


A vegades, cal aquell temps de distància entre el que passa i l'actitud que prenem per a solucionar el problema. És el temps i l'espai per aplicar aquelles estratègies que altres vegades he apuntat en aquest bloc i que m'agrada recordar: anar a córrer, posar música, contemplar un paisatge, sortir a caminar i sentir-nos vius i capaços d'afrontar la situació,...


Busquem l'equilibri emocional en un temps buit. Un temps d'or per pensar, planificar i obtenir resultats exitosos.


El treball emocional pot millorar les nostres vides i el món però ningú diu que sigui fàcil oi?

3 comentaris:

Yolanda Roset ha dit...

M'encanta el teu bloc i els materials que presentes. Moltes gràcies per compartir molts ànims en la teva tasca!
Per agraïr-te el fet de voler compartir amb tots nosaltres aquets recursos t'espera un regalet al meu bloc: http://blocs.xtec.cat/recursosee.
Felicitats i molts ànims!
Yolanda Roset

JAUME ha dit...

Sobre les estratègies que apuntes (anar a córrer, escoltar música, sortir a caminar...) en un principi pot semblar que és un ajornament per afrontar el problema que ens fa sentir enfadats; jo he seguit alguna d'aquestes estratègies i realment et situen en una posició més positiva per afrontar el problema. La sensació és d'alliberament, d'elevar-se per damunt l'adversitat. Els teus escrits són de gran ajudar per explicar moltes sensacions i emocions. Mai deixem d'aprendre.

Noèlia Solà ha dit...

Moltes gràcies per compartir els teus materials. Com a agraïment... http://deixantpetjades.blogspot.com/2011/11/premi-versatile-blogger-lentrada-al.html
Ànims!
Noèlia