30/10/10

TOTS TENIM POR!

Aquests dies en parlem amb els infants de l'escola sobre les pors. Sempre parlem de legitimar totes les emocions, les agradables i les desagradables. És especialment important parlar amb els infants més petits de les seves pors per tal de compartir-les i adonar-nos-en que tots tenim pors diverses. Ells especialment a la nit i a la foscor de la nit, als monstres i fantasmes fruit de la seva imaginació i de les seves pròpies pors.

LES MEVES PORS!!!

BLOC TEMÀTIC: CONSCIÈNCIA EMOCIONAL

OBJECTIU i/o FINALITAT DE LA SESSIÓ:
­ Reconèixer i compartir l’emoció de la por
­ Prendre consciència de que totes les persones tenim por en algun moment.

RECURSOS I MATERIALS: Paper, cartolina, colors i retoladors

FONT: Tere Abellán

DESENVOLUPAMENT DE L’ACTIVITAT: Reflexionareu i compartireu amb els companys/es i la mestra les vostres pors.

REFLEXIÓ INICIAL CONJUNTA:

Mira aquests ulls? (fotografia d'una pesona amb ulls de por)Què expressen?

RESPON I COMPARTEIX AQUESTES PREGUNTES:
- Tens pors?
- A què tens por?
- Recordes algun moment en que passéssiu molta por?
- Recordes què vas sentir en aquell moment?

Les persones poden experimentar por a la foscor de la nit, als monstres, ...
Altres els agrada experimentar la sensació de la por i van a veure pel•lícules de terror.


Proposta d’activitat:
Agafa un tros de cartolina doblada pel mig i dins enganxa al davant un tros de paper blanc. Dibuixa’t a tu mateix amb l’expressió de por . Si és necessari pots mirar-te en un mirall i veure la cara que fas de por.

Dins de la tarja pots escriure: Jo tinc por de.....
Després ensenya-li als teus pares i als teus germans i sense explicar res més fer-los endevinar quina emoció hi veuen al dibuix. Més tard, ells també poden escriure de què tenen por....

INFORMACIÓ
La por és un detector de possibles perills per a la nostra seguretat i és fonamental per a la nostra supervivència. Quan tenim por el cos experimenta una acceleració del pols, la musculatura es contrau i podem començar a suar i tremolar. Les sensacions que sorgeixen quan tenim por són desagradables. Totes les persones podem sentim por en algun moment determinat i també podem aprendre estratègies per a superar algunes pors.

ALGUNS ASPECTES A TENIR EN COMPTE:
Llegir algun conte sobre la por. Veure fotografies d’expressions, que es mirin en un mirall i facin expressions de por, etc.

És important que l'adult expliqui les seves pors actuals i les que tenia quan era petit. Explicar
com va arribar a superar-les i quines estratègies utilitzava.

Mireu a la Júlia dibuixant-se amb expressió de por. Amb els alumnes de 4 anys hem dibuixat la por en un paper i després l'hem cremat; una manera simbòlica de fer-la fora de nosaltres.