31/1/10

PLÀSTICA I EMOCIONS

Una lectora del bloc em demanava li enviés alguna programació sobre la plàstica i les emocions per treballar-ho amb els seus alumnes de primària. Li he enviat una unitat de programació que teníem feta al cicle inicial del nostre centre, però també li he adjuntat algunes reflexions que aprofito per deixar al bloc.

"Et recomano que primer et plantegis què vols treballar amb el teu grup, quins són els objectius del treball? Què coneixen els alumnes de les emocions? N'heu parlat alguna vegada a l'aula? Com contacten amb elles? Com les expressen? Quina cara fan les emocions?

Totes aquestes preguntes per dir-te que pots fer un treball de plàstica relacionat amb les emocions, com a mitjà per a expressar les emocions, però paral.lelament, o abans millor, caldria també parlar-ne de què són, com les manifestatem? com les veiem en les actuacions dels altres, etc. Si es fa un treball previ, els resultats també seran diferents perquè hi ha una comprensió, una aproximació i possible interiorització que permetrà manifestar millor el què es vol comunicar artísticament. Podran dir quin color li associen a una emoció concreta, com manyegar el fang amb ràbia o amb dolçor tot pensant en una emoció o sentiment, etc.

La plàstica dóna per molt i pots aconseguir, podeu aconseguir conjuntament amb l'alumnat, com comunicar sensacions i emocions concretes amb un ventall gran de possibilitats.

Penso que qualsevol activitat d'educació emocional que es vol fer amb un grup en concret cal plantejar-la des dels objectius que es volen aconseguir, què vull treballar o què necessita treballar aquest grup en concret?

Gràcies per il.lusionar-te amb el bloc"

1 comentari:

JAUME TERES Y XESC TERES ha dit...

Tere, els teus post , son densos i dolços com un pa de pesic.Plens de força i energia, que aixi perdurin en el temps.

Una abraçda.
Jaume