13/7/14

FORMACIÓ ESTIUENCA


Com cada inici d'estiu, la Fundació Trams em demana de fer un curs de formació amb mestres de diferents escoles. Aquest curs la trobada ha estat a l'IES Marinada de Palau Solità i Plegamans.

Aquí els teniu, 15 mestres magnífics que durant tres dies han sabut crear una màgia especial i necessària per reflexionar i intentar millorar com a persones i com a mestres. Hem tingut l'oportunitat de reflexionar sobre la necessitat d'educar tenint en compte la intel·ligència emocional del mestre, l'alumnat i el de la col·lectivitat educativa. Hem compartit les nostres pròpies emocions i ens sabut respectar els ritmes i maneres de fer de tots i cadascun del assistents de forma clara i oberta.


Us desitjo un inici de curs amb punts de partida diferents que us permetin incorporar aspectes que hem refrescat aquests dies entre teoria, pràctica, esmorzars, riures i plors.


M'agradaria pensar que revisareu les vostres creences personals i professionals per eliminar les limitadores i potenciar les útils; les úniques que ens ajuden a fer millor la nostra feina i a estar millor amb nosaltres mateixos i amb l'alumnat.

Mireu i escolteu activament a tots i cadascun dels alumnes, sense prejudicis; pertinença al grup, i siguem persistents per educar-los des de l'autonomia i l'autoestima.


Fem un curs conscient i ajudem l'alumnat a ser-ho també. Recordeu que ser conscient és bàsic per mirar i veure el què i el com de mi mateix i dels altres. El què i com miro, sento, comunico i actuo amb els altres; amb els infants, els companys de feina i les famílies i, sobretot, ser conscients ens ajuda a canviar actituds que era un dels objectius del curs; educar i canviar actituds.

Feu que el proper curs el vostre entorn proper; l'aula, el cicle, es respiri positivisme. Un clima educatiu positiu que es pot fer realitat perquè ho decidiu vosaltres i el vostre pensament (recordeu: emoció, pensament i comportament) Som capaços de canviar actituds a través del pensament i la plasticitat del nostre cervell.

Continueu indagant en el vostre interior i autoconeixement personal emocional si voleu ajudar al vostre alumnat en la gestió de les emocions; a través de la identificació, acceptació i expressió, comprensió i posterior gestió de les emocions.

Igual que hem repassat la història de l'educació per elaorar una construcció col·lectiva, repasseu la vostra identitat i història personal; el passat (la motxilla invisible que portem penjada des que naixem), el vostre estat present i programeu el futur proper (la línia de la vida) per avançar de forma responsable i conscient. Essent amos de la nostra vida.
 
Per acabar, recordeu que hi ha situacions sense canvi possible i llavors no cal malgastar la nostra energia. Posem tota l'energia en situacions que es poden transformar; tot allò que resisteix, persisteix. 

M'agradaria anar repassant tots els constructes i conceptes que hem anat treballant però seria un article inacabable, així que només resta donar-vos les gràcies pel vostre acolliment; la gratitud ens ajuda a ser més feliços.

Engrandim la taca d'oli de l'educació socioemocional i proclamem l'educació de la intel·ligència emocional per educar el benestar personal i social, per educar més i millor des d'aquest benestar i per posar el nostre granet de sorra en la millora d'aquest món.

Una abraçada molt especial per a tots i totes. Bon estiu!