16/5/13

EDUCACIO EMOCIONAL A TRAVÉS DELS CONTES

 
Aquest curs el treball fet a P-3, per introduir el projecte emocional, s’ha fet a través dels contes; contes tradicionals i emocionals.

El personatge que explicava els contes era la Sra. Sorpresa (una mestra de l’escola que posant-se sempre el mateix barret es convertia en la Sra. Sorpresa) Els mateixos alumnes van cercar el nom del personatge i cada dimecres l’esperaven amb il.lusió. Es delectaven per saber què hi havia dins la capsa tancada que de manera intencionada i  molt a poc a poc ( per treballar la paciència) anàvem obrint. Cada setmana una sorpresa diferent. 



Quina emoció! I quines cares que hi posaven els infants més petits de l’escola! Tota una gratificació personal i professional veure’ls embadalits.




Cada setmana sortien de la capsa els personatges del conte triat. Uns contes en formats diferents; de paper,  ninots i  titelles de dit o de fil com el Sr. Cordills, el ratolí que corria pel terra després de donar-li corda,  làmines il.lustratives, disfresses per representar el conte... 



D'entrada, amb els contes aconseguim la motivació i l'atenció plena dels infants. 

Igualment, la representació dels contes han permès als infants sentir les emocions i posar-se a la pell del personatge que han de representar. Un treball que s'inicia quan són petits i es va consolidant  amb el pas del temps i l'hàbit de la pràctica representativa. 

Els contes són el món dels infants més petits i amb ells aprenen a parlar, cantar, fantasiejar, representar, entendre i comprendre el món on viuen. 


A través dels contes hem pogut parlar de l'amistat, la por, l'alegria, la tristesa, els que ens agrada de nosaltres, el compartir i col·laborar amb els altres, estimar i sentir-se estimats, demanar ajut, el valor de les coses...
 
Ha estat interessant i molt profitós constatar com el més important, quan es vol crear consciència emocional, no és el material sinó la actitud del professional, la intenció d’allò que volem rescatar, reflexionar o ensenyar. És igual llegir un conte on el tema principal és la por que treballar la por a través del conte de la Caputxeta Vermella. I, fins i tot , replantejar-nos quina era la por que pot tenir el llop del conte de la Caputxeta. 

Ells, els infants, aprenen tot divertint-se, i nosaltres, els professionals, donem el millor en veure els resultats.

Gràcies nens i nenes de P-3 per haver fet que el treball amb vosaltres ens aporti gratificació a la vostra tutora, la Fina, i a mi, la Tere.

Sou sensacionals! Us estimem!