18/6/11

PROFECIA DE L'AUTOCOMPLIMENT

Sempre en parlo de l'aprenentatge i l'efecte Pigmalió. Us explico una mica les arrels de la profecia de l'autocompliment o l'efecto Pigmalió. Pigmalió va ser un rei que es va enamorar de l'estàtua que havia fet. Va demanar a una deessa que li donés vida i es va casar amb ella.

La moral d'aquesta història ens dóna l'oportunitat d'aprendre com el desig, els propòsits, les expectatives que ens marquem poden ser,si més no, més fàcils d'aconseguir. Tot allò que ens marquem des del convenciment, amb energia, força, confiança i actuant per a fer-lo realitat, és més fàcil d'aconseguir. Si el desig és gran, els obstacles petits.

Com a mestra comprovo com la confiança en els infants fa miracles. Si l'adult sap donar-los confiança i dir-los: Jo sé que tu pots fer-ho si t'esforces, endavant que ho aconseguiràs, confio en tu,... ells acaben aconseguint millors resultats. Igualment, els adults podem donar-nos missatges convincents que faciliten els objectius que pretenem aconseguir. Fes-ho, fem-ho!

Un bon aprenentatge. Que passeu un molt bon cap de setmana.

3 comentaris:

Barcelona m'enamora ha dit...

Hi estic completament d'acord! La confiança i les ganes que poses en un projecte o un repte són vitals per tenir èxit i en els moments de més dificultats i complicacions no defallir i seguir endavant. Una molt bona professora de Primària ja em va avisar: Voler és poder. :)

M.Teresa Abellán Pérez ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
David Moragas Llevat ha dit...

Quina entrada més maca, m'ha agradat molt. El bloc sencer és molt interessant.